reklama

Rozhovor babiek vo vlaku

Moja včerajšia cesta vlakom bola veľmi príjemná. Čítala som si Nabokovove poviedky z dvadsiatych rokov, pričom ich atmosféru mi umocňovalo načúvanie medzi riadkami rozhovoru dvoch babiek, Žochariek, ktoré sedeli oproti mne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Obrázok blogu

 Boli to veľké sympaťáčky. Pozerali si staré fotografie zo študentských čias a spomínali. Napríklad na jedného prísneho učiteľa...
"... v kine nám kontroloval kabáty v šatni a našiel mi vo vrecku cigarety. Ja mu hovorím, že to nie je môj kabát! Nosila som stále taký hnedý s kockami, ale práve vtedy som ho mala v čistiarni a vzala si druhý... Aj ten si pamätal, sviniar!"
 Pri spomienkach na chvíľu celkom omladli. Smiali sa, spomínali na chlapcov, ktorý bol vysoký, ktorý bol a nebol fešák... Zrejme mali stretávku, lebo sa rozprávali o tom, ako sa pri stretnutí po dlhých rokoch s niektorými spolužiakmi navzájom nespoznali...
 Veľmi sa mi páčilo, ako sa rozprávali o televízii. Vôbec neholdujú telenovelám, dokonca televíziu vôbec nepozerajú. Namiesto toho čítajú a pletú svetre pre vnúčence. Jedna z babiek sa sťažovala, že musí schudnúť, že má málo pohybu... A vyjadrila nespokojnosť s dôchodcami, ktorí celé dni sedia doma a nič nerobia... Hovorila o istom pánovi, ktorý pracoval až do 90 rokov života. Dobrovoľne. Potom mu rodina prikázala sedieť doma. Tak vydržal 2 roky a zomrel... "Práca ho držala pri živote."
 Okrem toho sa potichu zhovárali o mojom účese. "Aký pekný má to dievča pútec, taký obyčajný, rovný... Dnes je všelijaká tá móda, nosia to všelijako cik - cak... A mne sa to takto páči."
 Babičky, nič netušiac, mi včera dali ďalšiu lekciu školy života - povedala som si, že nemám najmenší dôvod stále sa depkovať tým, ako rýchlo beží čas a aký je život krátky... Dúfam, že ak sa dožijem ich veku, budem žiť tak naplno a s chuťou ako ony.

Katarína Bubnášová

Katarína Bubnášová

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Trochu učím, trochu ilustrujem, trochu píšem a snažím sa čo najviac spievať...adopt your own virtual pet! Zoznam autorových rubrík:  Moji žiaci a jaBratislava a jaLiteratúra a jaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu