reklama

Ako nájsť v éteri Rádio FM

...teda, aspoň ako to dokážem ja...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)
Obrázok blogu

Na základnej škole a strednej škole, keď počúvať Fun Radio a nahrávať si z neho pesničky na kazety bolo módou, som dokázala presedieť pri rádiu celé hodiny. Čakanie na moje obľúbené pesničky bolo také mučivé, že som si často ponahrávala aj veci, nad ktorými teraz krútim hlavou, ako som ich dokázala počúvať. Keď si teraz nostalgicky pustím niektorú z mojich "oldschoolových" kaziet, bavím sa na kombináciách piesní: Daniel Landa, za tým Barcelona od Queenu, potom Everybody od DJa Boba, a z ničoho nič Hey Jude od Beatles, ktorých som, paradoxne, vďaka počúvaniu Fun Radia objavila a obľúbila si ich. Z toho dobrého, čo priniesli deväťdesiate roky, som dodnes verná Alanis Morisette, Sheryl Crow, Oasis alebo Blur.
Keďže som nebola odchovaná rádiom Ragtime ako moji bratislavskí kamaráti, bola som odkázaná na počúvanie a filtrovanie hudby z rádií s celoslovenským dosahom. Kým som bola ešte v puberte, niektoré veci som si nahrávala a počúvala preto, že to práve "letelo", alebo napr. techno a rave som vnímala ako novú, zaujímavú formu. Na gymnáziu sa môj vkus trošku vytríbil a nahrávala som si len to, čo ma naozaj oslovovalo. Na vysokej som si doplnila (a stále si dopĺňam) znalosti z hudby 60. a 70. rokov a, a to je ďalší paradox, začala som opäť objavovať tú časť hudby deväťdesiatych rokov, na ktorú sa v tej dobe komerčné rádiá nezameriavali v takej miere, ako na Backstreet Boys alebo Scooter. Počúvam napríklad Tori Amos, Suzanne Vega, Fionu Apple, Portishead, Smashing Pumpkins, či rôzne britpopové kapely.
A k tomuto objavovaniu, či znovuobjavovaniu mi veľmi pomáha práve počúvanie Rádia FM. Viem, že aj z neho sa zvyknú valiť aktuálne hity, ale väčšina hudby, ktorú na ňom počujete, je naozaj na úrovni. Pri žiadnom inom rádiu sa mi nestalo, že by mi uprostred dňa zahralo 1979 od Smashing Pumpkins, No Surprises od Radioheadu alebo koncertnú verziu Maturantiek od Petra Lipu. Keď ladím rádio a popri Britney Spears a Céline Dion začujem v éteri Summer Sun od Koop, viem, že som trafila do čierneho.
V mojom prípade FM - ko presne triafa pomerne často a takmer vždy mi vie zahrať to, čo mám rada. A to je fajn.


Katarína Bubnášová

Katarína Bubnášová

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Trochu učím, trochu ilustrujem, trochu píšem a snažím sa čo najviac spievať...adopt your own virtual pet! Zoznam autorových rubrík:  Moji žiaci a jaBratislava a jaLiteratúra a jaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu