reklama

"Hííí, celebrita!"

Vošla som do kostola 5 minút pred začiatkom omše. Porozhliadla som sa a uvidela v jednej lavici sedieť dievča v svetlooranžovom kabáte, ktorý mi bol veľmi povedomý. Vravím si: Tak vyzeral obľúbený kabát Katky Koščovej. (Pred rokom a pol vravela v niektorej dokrútke zo SHS Katkina mama, že sa Katka toho kabáta nechce vzdať. Raz som ju v ňom stretla v meste.) Vždy som mala dobrú pamäť na zbytočnosti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Kabát som spoznala napriek tomu, že Katka sedela ďaleko odo mňa a videla som len jej chrbát. Možno sa mi to podarilo aj preto, lebo sa mi svetlooranžová farba veľmi páči.
O pár minút do kostola dobehla aj Katkina sestra s kamoškou. Zostali sedieť vzadu. Vedľa Katky sedelo akési mladé dievča. Zdalo sa, že na omšu išli spolu, lebo cez prijímanie sa obe zdvihli z lavice ako posledné. Mýlila som sa však. Po omši som videla Katkinu spolusediacu vychádzať z kostola s úplne iným dievčaťom a začula som, ako vraví: "Ts, aké celebrity sem chodia!" Nemôžem sa istotou tvrdiť, že v jej hlase nebol nádych irónie, ale neutrálne tá veta nevyznela. V každom prípade mi toto konštatovanie prišlo dosť "od veci". Mala nebodaj pocit, že Katka v kostole pôsobila nápadne? Stáli spolu v rade na prijímanie, čo jej mohlo pripadať skôr sympatické.
Kráčala som od kostola dole Michalskou ulicou a rozmýšľala nad tým, že "pseudofenomény" typu Slovensko hľadá superstar sa stávajú fenoménmi len v rečiach ľudí. Ľudia sa o SHS rozprávajú tak oduševnene, akoby išlo o čosi veľmi dôležité. (Priznávam, hoci tohtoročná séria ma pomerne irituje, aj ja často venujem diskusiám o Superstar veľa času.) A často, keď podobný rozhovor skončí, uvedomím si: "Veď nejde o nič. Celkom o nič. Kto sú súťažiaci v SHS, keď sa o nich toľko hovorí?!" Poznámka o celebritách v súvislosti s Katkou mi bola proti srsti aj preto, lebo som ju vlani počas finále SHS často stretávala, a naozaj mi vtedy pripadala veľmi skromná a nenápadná, bez všetkého toho lesku a líčidiel, ktoré mávala týždeň čo týždeň na sebe na pódiu.
Možno by ma cestou po Michalskej tieto úvahy aj celkom opustili, keby sa nestala ešte jedna vec. Mala som namierené do trafiky. Kúpila som si cestovné lístky a keď som vychádzala von na ulicu, začula som, ako jedna trafikantka hovorí druhej: "Aha, Parišková išla okolo! Parišková!" Obzrela som sa. Naozaj išla pár krokov predo mnou Aneta Parišková. Nechápala som však, ako si ju mohli predavačky v tej rýchlosti a šere všimnúť. Mala na sebe čierny kabát a hoci som šla hneď za ňou, sama by som ju nespoznala. Lebo hoci patrí medzi "tváre televízie", nie je z tých tvárí, ktoré vám na ulici udrú do očí. A opäť som uvažovala, aké smiešne a provinčné je nás, hŕstku Slovákov, deliť na celebrity a tých druhých. Deti ma raz na hodine vysmiali, lebo som nevedela, kto je Linda Drevenková. Ktovie, či by samy vedeli, kto to je, keby som sa ich na ňu opýtala o päť rokov...

Katarína Bubnášová

Katarína Bubnášová

Bloger 
  • Počet článkov:  18
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Trochu učím, trochu ilustrujem, trochu píšem a snažím sa čo najviac spievať...adopt your own virtual pet! Zoznam autorových rubrík:  Moji žiaci a jaBratislava a jaLiteratúra a jaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu